سئو در سال ۲۰۲۰

 

در این مقاله آموزشی به معرفی سئو در سال ۲۰۲۰ می پردازیم با تکنیک ها و روشهایی که برای بهبود سئو استفاده می شوند آشنا خواهیم شد.میتوانید حدس بزنید که تعداد وبلاگ هایی که روزانه مطالب جدیدی منتشر می کنند چقدر است؟تنها کاربران وردپرس روزانه ۲ میلیون پست منتشر می کنند تقریبا هر ثانیه ۲۴ مطلب منتشر می شود و این فقط برای کاربران وردپرس است  و ایستادگی همیشه سایت در رتبه های نخست سخت است. روزانه میلیون ها جستجو در موتور جستجوگر گوگل انجام می شود بنابراین گوگل بهترین گزینه برای کسب و کارهای شما خواهد بود.

 

سئو در سال ۲۰۲۰ شامل چه تغییراتی شده است؟

احتمالا معنای SEO  را می دانید که به معنی بهینه سازی سایت  برای موتورهای جستجو بیان می شود اما برای بهینه سازی چه کارهایی نیاز است ؟تولید محتوا ، لینک بیلدینگ ، داشتن کاربران زیاد ، بالا بودن محبوبیت و… بله تمامی این نکات را شامل می شود.شما باید به گونه ای عمل کنید که وقتی کاربری کلمه کلیدی شما را در موتور جستجوگر وارد میکند گوگل تشخیص دهد که مقاله ای که شما منتشر کرده اید بهتر است در مقابل مقاله های قبلی که سایر کاربران  در سایت خود منتشر کرده اند.

برای درک این موضوع که چگونه برای اولین بار در نتایج موتورهای جستجو سایت شما ظاهر شود  ابتدا باید بدانید که عمل جستجو چگونه انجام می شود. در حالی که گوگل الگوریتم های خود را همیشه بروز رسانی می کند مولفه های زیادی برای گوگل تعیین شده است که کدامین سایت باید در جایگاه نخست قرار گیرد.

 

White hat vs. black hat

بجای اینکه تلاش کنیم تا در میان مدت در نتایج گوگل مشاهده شویم بهتر است کسب و کار طولانی تری را شروع کنیم و در دراز مدت به نتایج بهتر گوگل برسم اگر کسب و کار شما به صورت همیشگی و پایدار است بهتر است از روش کلاه سفید استفاده کنید اما اگر فقط میخواهید در مدت زمان کوتاهی و با روش های غیر اصولی در نتایج گوگل باشید از روش کلاه ساه باید استفاده کنید.

  برخی فقطبه کوتاه مدت فکر میکنند ولی برخی برنامه جامع و بلند مدتی برای خود دارند.برخی از کسب و کارها فقط میخواهند در مدت کوتاهی جایگاه سایت خود را بهتر کنند و هرکاری انجام میدهند حتی پیروی نکردن از قوانین گوگل تا رتبه میان مدت خوبی بگیرند ولی برخی از کسب و کارها برنامه جامع و کامل و بلند مدت دارند و به تمامی قوانین گوگل پایبند هستند.

 

سئو در سال 2020

استفاده از روش کلاه سیاه برای یک برنامه بسیار کوتاه مدت کاربرد دارد و روشهای زیادی برای به نتیجه رسیدن وجود دارد در نهایت این رویکرد منجربه شکست خواهد شد و با مجازات شدیدی مانند پنالتی شدن سایت و حتی برای همیشه خواهد شد.

استفاده از روش کلاه سیاه هرچند ممکن است در نتایج خوبی از گوگل باشید ولی این را بدانید که الگوریتم های گوگل هر روز پیشرفته تر و کارامدتر می شوند همیشه سعی کنید مطابق با قوانین موتورهای جستجو پیش روی کنید.امروزه بیشتر سئوکاران از روش کلاه خاکستری استفاده می کنند . کلاه خاکستری به معنای لغوی در سئو  کمی سفید و کمی سیاه است در این متد شما سعی نمی کنید تا با روشهای غیر اصولی سایت خود را بالا بیاورید در این روش بیشتر تمرکز در لینک سازی است.

این روش تلفیق روش کلاه سیاه و کلاه سفید است به گونه ای که گوگل متوجه نشود که شما از روشهای غیر اصولی استفاده می کنید رفتار شما باید در این روش طبیعی تر جلوه داده شود. اکثر رقبای شما برای رسیدن به صفحه اول گوگل هرکاری که لازم باشد را انجام می دهند و ممکن است جایگاه رتبه خود را از دست بدهید بنابراین باید تصمیم بگیرید کدام مسیر را انتخاب کنید و چه میزان میتوانید ریسک پذیر باشید.

 

  on-page SEO vs. off -page SEO  و تاثیرات سئو در سال ۲۰۲۰

  • سئو داخلی : کلیه مواردی که برای عناوین ، محتوا و ساختار صفحات انجام می دهید را سئو داخلی می گویند به عنوان مثال ویرایش قالب سایتتان یا انتشار یک پست
  • سئو خارجی : به کلیه متغییرهایی اطلاع می شود که گوکل به آنها نگاه می کند و آنها منحصرا در دست شما نیستند به عنوان مثال شبکه های اجتماعی ، وبلاگ های دیگر در صنعت کسب و کار شما

سئو در سال 2020

سئو داخلی و خارجی  را باید به درستی اجرا کنید تا به نتیجه برسید به عنوان مثال یک خانه در مسیر خیابان دارید. داخل خانه شما بسیار تمیز است اما خروجی خانه شما خراب است و به سختی وارد خانه خود می شوید

در این سناریو چه اتفاقی می افتد حتی اگر بهترین خانه را داشته باشید در وحله اول کسی وارد خانه شما نمی شود سئو داخلی و خارجی هم به همین شکل است ممکن است عالیترین محتوا را داشته باشید اما هیچ کس آن را نبیند.

یا ممکن است محیط ورودی خانه شما بسیار زیبا و خیره کننده باشد و افراد زیادی برای بازدید بیایند اما اگر محیط داخلی خانه شما مشکلی داشته باشد قطعا بازدید کنندگان خیلی زود آن محل را ترک خواهند کرد. توجه داشته باشید هنگامی که کاربری وارد سایت شما می شود پس از مشاهده یک صفحه سایت شما را ترک می کند گوگل سایت شما را سایت معتبری نم یداند  و هرچقدر این میزان بیشتر شود رتبه بدتری خواهید داشت.

 

 سئو در سال ۲۰۲۰- CONTENT

محتوا : شاید شنیده باشید محتوا پادشاه است بیل گیتس این پیش بینی را در سال ۱۹۶۶ انجام داد و به همان اندازه امروز هم درست است. اگر محتوای سایت شما ارزشمند باشد کاربران وقت زیادی را در صفحه شما می گذرانند و این مورد برای گوگل بسیار ارزشمند است که محتوایی که تولید می شود محتوای یونیک و ارزشمند باشد و در نتیجه کاربران را به سایت شما منتقل می کند.

اما این نکته راهم باید بدانید که امروزه ارائه مطالب عالی کار آسانی نیست با این حال لازم است که دامنه ای از مطالب را جمع آوری کرده باشید  و شروع به بهتر ، طولانی تر و عمیق تر کردن آن مطالب کنید.

 

سئو در سال ۲۰۲۰-Keyword research

کلمه کلیدی: بخش اصلی محتوا شامل کلمات کلیدی است باید کلمه کلیدی هدفمند خود را انتخاب کنید و در کل مقاله خود قرار دهید کلمه کلیدی از عوامل مهم سئو محسوب می شود و باید بهترین کلمه کلیدی را برای محتوای خود انتخاب کنید.

تا زمانی که مطمئن شوید کلمه کلیدی شما در نقاط استراتژیک قرار دارد (عناوین ، URL  ها  و توضیحات متا ) دیگر نیازی به ذکر چندین باره آن در متن نیست. محتوایی که تولید می شود باید بعد از چند مدت دوباره اضافه شود بروزرسانی محتوا تاثیر بسیار ارزشمندی در سئو سایت دارد. برای بهتر انتخاب کرده کلمه کلیدی میتوان از ابزارهای گوناگونی استفاده کرد نظیر گوگل کیورد پلنر ، کیورد فایندر  و…

 

HTML

باید اصول اولیه HTML  را یاد بگیرید سایت های آنلاین و رایگان زیادی در این زمینه وجود دارد  مانند سایت Codecademy یا Khan Academy که مرجع خوبی برای یادگیری هستند. البته با داشتن یک چک لیست  زبان HTML هم میتوانید اطلاعات هر تگ دراین زبان را یاد بگیرید بدون اینکه وقت زیادی صرف یادگیری کنید.

 

سئو در سال ۲۰۲۰-Title tags

برچسب های عنوان مانند عناون روزنامه ها هستند آنها همان عناوینی هستند که هنگام باز کردن یک صفحه جدید در برگه مرورگرشما ظاهر می شوند. Html  برای آنها عناوینی را انتخاب کرده کرده H1 ، تا H6  هر صفحه تنها باید فقط و فقط یکبار تگ H1 داشته باشد. از تگ H2 بهتر است نهایتا دو بار استفاده کنید و از تگ های H3 تا H6  محدودیتی در استفاده ندارید.

سئو در سال ۲۰۲۰-Meta description

سئو در سال 2020

توضیحات متا وقتی گوگل صفحه شما را در نتایج خود نمایش می دهد نشان داده می شود. و شامل یک خط مطلب است در توضیحات متا بهتر است به کلمه کلیدی خود اشاره کنید در سیستم وردپرس افزنه های متعددی برای اینکار وجود دارد که یکی از بهترین افزونه ها افزونه Yoast  است این افزونه به صورت هفتگی بروزرسانی می شود و قابلیت های خوبی دارد. میتواند در مشکلات شبکه های اجتماعی کمکتان کند ، مشکلات محتوا شما را کامل بررسی می کند نقشه های سایت را به صورت پویا می سازد و خیلی از موارد دیگر.

 

سئو در سال ۲۰۲۰-ARCHITECTURE

معماری سایت تجربه بسیار خوبی برای کاربر ایجاد  میکند که شامل این گزینه ها است : بارگذاری سریع سایت ، اتصال ایمن و طراحی مناسب برای ورژن دسکتاپ و موبایل که همواره باید این موارد را در معماری سایت رعایت کنید. هرچقدر پیوند های سایتتان به یکدیگر بیشتر باشد خزنده های گوگل بهتر صفحات شما را بررسی می کنند و به موتور جستجو درک بهتر از سایت شما را می دهند.

 

سئو در سال ۲۰۲۰-Schema

سالهاست که نشانه گذاری اسکیما وجود دارد ولی تعداد سایت های بسیار کمی از اسکیما استفاده می کنند یا خیلی از کاربران استفاده از آن را بلد نیستند نتیجه همکاری چندین موتور جستجوگر است که مجموعه ای از برچسب های HTMLاست که نحوه نمایش صفحات در موتور جستجوگر را بهبود می بخشد. این روش نشانه گذاری اطلاعات سایت را برای موتورهای جستجو به صورت ساده تر بیان می کند و موتورهای جستجو قادر خواهند بود نتایج مرتبط با سوال کاربر را به نمایش بگذارند.

 Duplicate content-سئو در سال ۲۰۲۰

مطالب زیادی در مورد محتوای تکراری در سطح نت وجود دارد و یک اشتباه رایج این است که فکر کنید همه چیز در صفحات شما باید یونیک باشد. واقعیت این است که موتورهای جستجوگر وب سایت ها را برای محتوای تکراری مجازات نمی کنند.ارسال مجدد مطالب خود در سایت های دیگر یا انتشار مجدد پست های مهمان یه سئو سایت آسیب نمی رساند مگر اینکه اینکار به روش اشتباه یا همان اسپم باشد.

به عنوان مثال اگر محتوای خود را در یک رسانه بزرگ مانند Medium ارسال کنید ممکن است به رتبه شما آسیب بزند زیرا گوگل ابتدا مقاله Medium را چون دامنه معتبر تری دارد فهرست بندی می کند . اغلب این مشکل را canonicalization یاد می کنیم. و شاید بارها در سایت شما هم اتفاق می افتد و حتی بدون آن که متوجه شوید تنها روش حل مشکلات این روش استفاده  از تگ کنونیکال است.

 

 سئو در سال ۲۰۲۰-Mobile-friendliness

 سئو در سال 2020

امروزه اکثر کاربران با استفاده از تلفن های هوشمند از وب سایت های شما بازدید می کنند به ظور مثال ۵۴% از کاربران از گوشی وارد فیسبوک می شوند و اکنون فیسبوک بیش از ۱.۶۵میلیارد کاربر فعال ماهانه دارد  این تعداد تقریبا ۹۰۰ میلیون کاربر از تلفن همراه برای اتصال استفاده میکنند. وب سایتی که امروزه طراحی میشود حتما باید قابلیت نمایش صحیح در موبایل را داشته باشد اگر سایت شما قابلیت موبایل فرندلی را نداشته باشد قطعا گوگل رتبه خوبی به سایت شما نخواهد داد.

 Page speed

سرعت سایت امروزه بسیار مهم است برایتان حتما یکبار پیش آمده است که وارد سایتی شوید که سرعت سایت بسیار پایین باشد در اولین گام به احتمال ۸۰% آن سایت را ترک می کنید امروزه زمان بسیار ارزشمند است بارگذاری طولانی مدت سایت خسته کننده است و موجب نارضایتی کاربران خواهد شد. گوگل در سال ۲۰۲۰ به سرعت سایت جایگاه بهتری میدهد. یکی از سایت هایی که برای آنالیز سرعت استفاده می شود سایت pingdom یا سایت gtmetrix  است. باید سایت خود را از مکان های مختلف جهان بررسی کنید تا مطمئن از بارگذاری صحیح سایت شوید.

سئو در سال 2020

همچنین افزونه هایی برای وردپرس وجود دارد که فایل های شما را فشرده می کند مانند: WP Super Minify یا میتوانید از CDN  استفاده کنید  CDN  سرورهای متعددی در کشورهای مختلف است که سایت شما را در آن سرورها میزبانی کرده و از  نزدیکترین نقطه ممکن برای کاهش زمان بارگذاری استفاده می کند.

Compress the photo

تصاویری که در محتوا استفاده می کنید باید حجم آنها کاهش  داده شوند تا بارگذاری سریعتری داشته باشند سایت ها و افزونه های متعددی  برای اینکار وجود دارد که یکی از بهترین سایت ها برای کاهش حجم عکس سایت Compressor.io است در  این سایت عکس خود را وارد کرده و منتظر باشید تا حجم عکس شما کاهش داده شود و سپس اقدام به دانلود نمایید.

HTTPS

سئو در سال 2020

مدتی است که گوگل SSL  را به عنوان یکی از فاکتورهای امنیت در نظر گرفته است استفاده از SSL  باعث شده تا گوگل سایت شما را یک سایت امن در نظر بگیرد همچنین در مرورگر به کاربران هشدار می دهند که این سایت امن نیست. استفاده از SSL  در سال ۲۰۲۰ حتما توصیه می شود.

Authority

  •  Domain authority: میزان معتبر بودن سایت شما را مشخص می کند به عنوان مثال سایت کوکاکولا این نام را همه شنیده اند پس یک اسم معتبری است.
  • Page authority: میزان معتبر بودن یک صفحه را مشخص  می کند.

این مقیاس از ۱ تا ۱۰۰ است بالاترین میزان آتوریتی یک سایت میتواند ۸۰ تا ۱۰۰ باشد. زمان زیادی طول می کشد تا آتوریتی شما بالا رود اما ارزشش را دارد گرفتن آتوریتی بالا زمانی اتفاق خواهد افتاد که از متد کلاه سفید استفاده کرده باشید.

Bounce rate

هرچقدر میزان بانس ریت شما بالاتر باشد بهتر است. یکی از روشهای بالا بردن بانس ریست استفاده از ویدیو در سایت است اگر بتوانید در کنار تولید محتوای ارزشمند  ویدیوهای شگفت انگیز تولید کنید میزان بانس ریست شما بسیار بالا خواهد رفت و جایگاه سایت شما بهتر خواهد شد.

Domain Age

سن دامنه هم مانند روشهای قبلی در سئو بسیار تاثیر گذار است هرچقدر میزان سن دامنه شما بیشتر باشد گوگل رتبه خوبی به سایت شما خواهد داد  دامنه هایی که عمر بالایی مثل ۱۰ سال دارند در مقابل دامنه هایی که تازه شروع به فعالیت کرده اند برای گوگل بسیار اهمیت دارد و اکثرا دامنه های قدیمی در اولویت نمایش هستند تا دامنه هایی با عمر کم.

Link

لینک سازی یکی از روشهای مهم در سئو سایت است سعی کنید سایت شما بقدری معتبر باشد که از سایت های دیگر به سایت شما لینک دهند یک لینک گرفتن از سایت هایی با آتوریتی بالا  بهتر است تا لینک گرفتن از چندین سایت که اسپم هستند. در پیوند دادن حتما باید به Anchor text توجه کنید انکر تکس همان متنی است که سایر سایتها هنگام پیوند به شما از آن استفاده می کنند هرچقدر این پیوند طبیعی تر جلوه کند بهتر است همیشه سعی شود از انکر تکس ها به صفحات مختلف سایت پیوند داده شود نه فقط یک صفحه

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *