معرفی ابزار Canva

معرفی ابزار Canva  و قابلیت های این ابزار

اگر کسب و کار شما در زمینه بازاریابی و طراحی دیجیتال است حتما با ابزار Canva آشنا هستید یا حداقل اسم این ابزار را شنیده اید. یکی از بهترین ابزارها در زمینه طراحی محتوای بصری است که فقط کافیست محتوای خود را Drag& Drap کنید و هر نوع محتوای تصویری را به سهولت ایجاد کنید. همانطور که می دانید امروزه اهمیت محتوای بصری به میزان قابل توجهی افزایش یافته است و اکثر مشاغل به کارت ویزیت ، الگوهای ایمیل ، بنر ها ، لوگو ، کارت پستال و…نیازمند هستند. و ۸۰% بازاریابان از محتوای بصری در کمپین ها و شبکه های اجتماعی برای تعامل بهتر با مخاطبان خود استفاده می کنند.

 

تصاویر مهم ترین بخش محتوای بصری هستند و در یک مطالعه نشان مشخص شده است که انسان قادر است تا دو هزار تصویر را با دقت ۹۰% به خاطر بسپارد و این بدین معنی است که بیش از نیمی از مغز انسان به نوعی در پردازی نشانه های دیداری نقش دارد و امروز بیشتر کارشناسان و متخصصان در زمینه سئو از تصاویر برای تولید محتوای جذاب و پر بیننده استفاده می کنند.

آیا Canva تمامی نیازهای من را در زمینه تولید محتوا را برطرف می کند؟

Canva  به همه افرادی که کسب و کار فعالی دارند کمک می کند تا در کمترین زمان ممکن طرح های گرافیکی با کیفیت بسیار بالا را ایجاد کنند و این ابزار مجموعه گسترده ای که بیش از یک میلیون عکس و فونت را ارائه می دهد. طراجی با این ابزار بسیار لذت بخش بوده و همه نیازهای گرافیکی شما را برطرف خواهد کرد. همچنین این ابزار شامل یک کتابخانه عظیم از تصاویر ، نماد ها ، طرح ها ، بردارها است و این موارد را هم شامل می شود:

  • بروشور
  • پوستر
  • کارت ویزیت
  • بنر وبلاگ
  • نامه
  • جلد مجله
  • روزمه کاری
  • جلد کتاب
  • کاور شبکه های اجتماعی
  • کاور سی دی و دی وی دی
  • کارت پستال
  • کاغذ دیواری
  • کاور کتاب
  • و…

را شامل می شود. Canva از رابط ساده ای  که سازمان یافته برخوردار است. در داشبورد اصلی خود به تمام دسته بندی های این ابزار دسترسی دارید و میتوانید با تیم خود طرح های گرافیکی جذاب را ایجاد کنید برای استفاده از Canva  نیاز به آموزش خاصی ندارید استفاده از این ابزار بسیار آسان است و فقط در کمتر از ۱۵ دقیقه زمان نیاز دارید که با تمام بخش ها و دسته بندی های این ابزار آشنا شوید.

 

داشبورد Canva شامل چه مواردی است؟

  • Search Tab:  در این برگه میتوانید نمودارها ، تصاویر ، قالب ها و موارد دیگر را با جستجو کردن پیدا کنید.
  • Text tab: در این بخش میتوان سبک های متن و الگوهای از پیش تعریف شده برای متن را پیدا کنید.
  • Layouts tab : این برگه تعدادی از طرح های آماده برای استفاده را ارائه می دهد و نیاز نیست ساعت ها برای یک طرح وقت بگذارید وقت کافیست آن را انتخاب و ویرایش کنید.
  • Background tab: اگر از یک طرح آماده استفاده نمی کنید میتوانید در این بخش رنگ و تصاویر برای پس زمینه طرح خود را انتخاب کنید.
  • Uploads tab: این گزینه برای بارگذاری تصاویر و آرم های شما استفاده می شود.
  • Zoom Control : این گزینه برای بزرگتر کردن و یا کوچک تر کردن محیط کار استفاده  می شود.
  • Canvas: طرح نهایی شما در این بخش نمایش داده می شود.
  • Add a new page: بسیای از محتوایی که تولید می کنید میتواند شامل چندین صفحه باشد در این بخش می توانید صفحه جدیدی را اضافه کنید.
  • Page controls : اگر بیش از یک صفحه دارید در این بخش میتوانید تمامی صفحات خود را مدیریت کنید.
  • Design Name: در این بخش میتوانید نام طرح خود را تغییر دهید.
  • Share button : برای به اشتراک گذاری طرح خود از این قسمت میتوان استفاده نمود.

 

نتیجه گیری

ابزارهای متعددی در زمینه گرافیک و تولید محتوای بصری وجود دارند ولی یکی از بهترین و کاربرپسند ترین ابزارها در این زمنیه سایت Canva  است. محبوبیت این سایت در طراحی طرح گرافیکی در کمترین زمان ممکن و ایجاد تصاویر حرفه ای با قابلیت کشیدن و رها کردن Drag& Drop  است. همیشه تولید محتوای جذاب و هدفمند کار سختی بوده است با این ابزار قادر هستید حتی اگر  مهارت طراحی گرافیکی ندارید خواهید توانست به سرعت طرح های گرافیکی جذاب و حرفه ای را تولید نمایید.

۲ نظر

  1. باسلام
    آیا مقدور است که برای freepik هم اشتراک تهیه نمایید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *